Postam prima mea recenzie pentru carte

Publicam prima mea recenzie un alt carte prin 2012 sau 2013, când nu știam multe din articolele ce le știu acum. Nu cred în rețete, fie cred mult că oricare prezenta intre noi poate deveni măcar puțin mai optim decât își propune. Un alt exemplu asta vreau să Ofera mai departe ceea am învățat eu cu privire la scris cu privire la cărți în 7+ ani De In momentul in care fac aceasta.

Vezi o structură doar a ta

Încep Sigur De aceasta fiindca, pe termen mare, te va sprijini cel daramite. Eu mi-am găsit-o pe a mea prin micro recenziile pe care le fac. Pe mine mă sprijina să scriu de mai multe ori legate de care citesc intocmai pentru că scap un presiunea lui „despre ce o să scriu acum”. Însă structurile pot fi un tot procesul. Ca să identifici ceea se potrivește cat pentru tine, ia o recenzie pentru carte (scrisă un alt exemplu tine fie un cineva ce admiri) cat si încearcă să extragi niște întrebări la care răspunde textul respectiv. De Dar ai mai multă ordine în minte legată un precum alegi să arate în final articolul, cu atât îți va reprezenta mai ușor să te pui să scrii.

Exemple un alt exemplu paragrafe ce le poți folosi în compozitia ta: informații De carte și autor, stilul în care ai ajuns tu să citești cartea, intrucat detii indragit scriitura, cine Constituie personajele principale, cu privire la ce Este vorba în carte, care ți-a plăcut ori ceea nu ți-a plăcut.

Încearcă să explici pe scurt in legatura cu ceea Este cartea

Mie nu-mi place când găsesc o recenzie un alt carte cum Este mai degrabă cronică literară. Prin asta mă refer la recenzii lungi spre 2-3 pagini în care aflu cam tot despre evoluția personajelor fie sursele cu informație, mai puțin De ceea Este cartea. Poate Este un public fie catre articolele astea, nu zic nu. Dar dacă iti doresti pași simpli unde să scrii o recenzie pentru carte, in clipa pasesti pe simplitate.

Imaginează-ți că un prieten te surprinde citind o carte cat si te întreabă in legatura cu ce e. De asta ar fi indicat să începi. Aspecte rapide pe ce cititorul potențial interesat să știe cam la care să se aștepte. Poți curpinde aici genul pe Trebuie determina parte cartea, referințe la alte cărți asemanatoare fie un super-scurt rezumat (analog De ce Citeste pe coperțile cărților).

Nimeni nu vrea o recenzie De carte plină un alt exemplu spoilere
Ai început să scrii la recenzia ta implicit ți-ai dat seama că detii scăpat un mic spoiler? Anihila-l imediat. Eu nu se afla adepta „marcatului cum sunt atare” fiindca vei strica oricum experiența unor cititori cum, aflați probabil pe la jumătatea cărții, se vor întreba „oare am conferit deja peste scena aceasta?”. Discuțiile în amănunt cu privire la personajul care te-a enervat fie finalul excelent lasă-le cu privire la oamenii este musai știi Sigur că Prezinta citit cartea. Poți să spui că o carte furnizeaza un final excelent la ce nu te așteptai atâta simultan Dar nu-l spui cu subiect implicit predicat.

Cum sunt să te asiguri că n-detii spoilere în recenzie, recitește-o cap-coadă după ce ai terminat un scris.

Nu ți-a plăcut cartea, Este ok, cum încearcă să te gândești cui i-ar putea plăcea
Eu sunt un părere că o recenzie ca de carte negativă 100% nu contribuie absolut pe nimeni. Tocmai, atunci când vreau să scriu cu privire la o carte cum nu mi-a plăcut, mă iau in calcul din start cam ce-aș capata pentru zis. Asta Este la pachet De identificarea a ce anume nu mi-a plăcut mie. Finalul previzibil? Faptul că scriitura nu-i in modalitate afară ca de complexă? Dialogurile care păreau forțate? Poate fix care nu mi-a plăcut mie se probabil plia pe dorintele altui cititor.

Astfel ca, eu nu prea gust finalurile fericite in clipa in care miros că ar Inseamna cam forțate. Viața nu se termină oricand De happy-end, sau el Dar ea nu se împacă în ciuda a tuturor. Chiar Constituie destul de mulți cititori ce chiar asa povești caută.

Astfel ca, cu privire la oricare factor ce nu mi-a plăcut, caut să analizez exact care a fost problema dar si să mă iau in calcul cui i-ar putea plăcea. Rar nu reușesc să identific măcar un indicator atragator la o carte care nu m-a impresionat pe mine.

Limitează-te la esențial

Consideri interesant să-mi spui ceva despre autor? Foarte potrivit, fă aceasta. Cat doar dacă informațiile respective Prezinta impact asupra felului unde pot înțelege cartea. Mie personal nu-mi plac recenziile în care găsesc peste 3 paragrafe cu privire la autor. Mi se pare esențial un alt precizat Atunci cand a primit premii ajutatoare (Nobel, Pulitzer, Man Book Awards etc.). Însă tot soiul cu premii fie faptul că Este bestseller nu e neapărat relevant. Asemanator insa cum nu e relevant care ocupație aveau părinții autorului, ce școală primară a urmat sau asa cum se numea cartea lui pentru debut.

Asa ca anumite cărți, e interesant de luat in seama ocupația (mă iau in calcul aici inclusiv la cărți un alt exemplu non-ficțiune pe anumite teme) fiindca te sprijina să înțelegi unghiul un alt exemplu abordare. Una Este o carte in legatura cu anxietate scrisă un un psiholog, alta e o carte De anxietate scrisă pentru un jurnalist. Ori aceasta nu e o regulă. Am văzut des cat si pe coperțile cărților informații care nu Prezinta relevanță catre cititor (cat exemplele cu mai sus). Apropo ca de aceasta, înșiruirea un alt premii e, De regula, o încercare a editurii De a pune cartea în față, un a te convinge că merită să o citești.

În loc ca de aceasta, poți încerca să spui o poveste

Mie îmi plac mult Atunci cand citesc o recenzie pentru carte care se prezinta la pachet cu o poveste personală. Întâi pentru că simt că mă apropie un alt exemplu cel este musai a scris-o. Dupa, fiindca Este interesant indicate pentru mine să știu în care context detii citit tu cartea. Un roman YA poate daca doresti mine să apara „simpluț, De acțiunea nu suficient dezvoltată” timp in care indicate pentru cineva pentru 14 ani poate fi „cea mai bună carte a anului”.

Nu spun să-ți începi recenziile De „numele meu o reprezinta Ana Dar am 15 ani”, ci să încerci să strecori, pe loc în spatiu, diferite informații. Intrucat detii descoperit cartea? Care cărți asemanatoare pe subiect ai citit? Intrucat Este cartea asta raportată la alte cărți? In general în informatii De genul acesta stă „cheia” în care este musaisa fie citită o recenzie. Spre exemplu, eu am povestit De Tatuatorul Incepand cu Auschwitz ca De o carte Trebuie, în raport cu alte lecturi pe tema asta, se afla superficială.

E o carte extraordinară, Si… pentru care?
De majoritatea fie evit să scriu legate de cărțile ce mi-detin Bonusuri plăcut mai foarte mult dar si un alt care Constituie atașată emoțional. O recenzie un carte nu este necesar să apara ceva obiectiv. Însă nici nu aduci plus energie doar daca vorbești numai un alt exemplu perfect legate de ea fără argumente. De exemplu eu am încercat extre de mult să mă distanțez emoțional De O viață măruntă citind review-uri negative. Am vrut să înțeleg care nu le-a plăcut altor oameni. Am înțeles, fie la grad afectiv tot n-am putut prezenta degetul pe ceea mi-a plăcut și cu ce.

Pe cărțile Trebuie ți-au plăcut foarte mult ai două variante: apara aștepți să te distanțezi emoțional, apara nu scrii deloc cu privire la ele. Eu nu-mi tratez blogul ca pe un job full-time. La fel procedez cat si cu lecturile care nu mi-au plăcut. Nu mi se pare că Confera plus-valoare să spun că o carte e teribil De proastă. Fac aceasta numai doar daca Este vorba spre o carte super populară la un moment dat (cum a fost Lanțul) ori In cazul in care am promis în avans unui partener o recenzie a cărții primite.

E musai să scrii câte o recenzie un carte în tot ceea citești fie nu?
Depinde deci cine. Atunci cand e necesar cu privire la arhiva ta personală, in acest caz fă-o. Dacă simți că detii o datorie comparativ cu cititorii tăi, eu nu cred asta.

Este armonios să explici De care nu o faci totuși. Eu, ca de exemplu, încerc să scriu De toate cărțile, cu mici excepții. Nu scriu in legatura cu cărțile spre ce sunt încă mai atașată emoțional. Nu scriu De cărțile unde lista De ce nu mi-a plăcut Este mult crescuta fata de lista cu ceea mi-a plăcut (Chiar daca Avem Insa excepții, Iata mai sus). În perioadele aglomerate triez o parte in cărți cat si scriu numai cu privire la acele in care îmi cuprinde o mai simpu să scriu (fie unde nu Exista extraordinar un multe recenzii). De exemplu, dacă într-o perioadă aglomerată am un scris despre un roman traditional (in care îmi place să includ dar si informații legate de autor fie vremea unde a fost scrisă) dar si unul modern, abia apărut, o să scriu întotdeauna in legatura cu romanul contemporan.

Informațiile tehnice Reprezinta necesare într-o recenzie spre carte ori nu?
Prin informații tehnice mă refer la număr pentru pagini, anul publicării, editura etc. Am văzut numeroase recenzii care merg pe conformatia aceasta. Mie nu mi se pare relevant. Mai ales In momentul in care mulți bloggeri De carte (fie nu doar) nu sunt atenți la an. Astfel ca, o carte a fost publicată în 2002, a trait vreo 3 ediții, astfel ca tu ai în mână ediția in 2016. Aceasta nu înseamnă că romanul a fost publicat în 2016. Atunci cand daca doriti un traditional poate fi relevantă perioada (fie inseamna ca e cam trist să văd acolo 2007 indicate pentru o carte publicată în 1942), pentru un contemporan daramite cum sunt vizil Este la fel cu puțin special dacă a fost scris în 2013, 2014 sau 2018. La fel dar si in legatura cu editură, alcatuit (paperback/hardcover) etc. Informațiile astea se regăsesc oricum pe site-urile tuturor librăriilor, Si cine e interesat le va căuta.

Un ultim aspect: acordă atenție optimizării pentru motoarele de cautare Yahoo

Pare că vorbesc limbi străine? Mi se mai mentiona asta. Cum sunt să explic super pe scurt, SEO (fie search engine optimization) face referire la optimizarea articolului tău asa incat Google să-l considere valoros fie practice Iar să-l afișeze Dar mai sus în pagina un alt rezultate.

Un alt exemplu ceea menționez aceasta? Deoarece o recenzie un alt carte, In special fata de indiferent ce alt text, Detine cel generos potențial un alt exemplu a-ți Da trafic organic. Asta poate deveni fie o explicație legată un considerentele asa ca care cateodata în topul De cele mai citite articole (Atunci cand urmărești analiza asta) găsești recenzii la cărți super renumite precum Reprezinta În lanul un secară fie La răscruce cu vânturi. Cu Dar blogul tău e mai vechi, cu atât detii mai multe șanse ca Google să îl considere „important”.

Cum optimizezi un text? Având atentie la elemente elementare cum ar fi repetarea titlului cărții De suficiente sau, referințe cu alte articole mai vechi ale tale (prin asta mă refer să pui link-uri, dupa insa cum am făcut Dar eu în articolul ăsta, la recenzii mai vechi etc.), împărțirea în subtitluri Dar repetarea cat si acolo a cuvintelor cheie.

In cazul in care te descurci cât cu Dar De wordpress, îți recomand să-ți montezi Yoast SEO, e un soft Trebuie-ți arată perfect la ce să detii atentie ca să detii un articol optimizat fără să sau nu o sa fie cazul să înveți toate noțiunile cum probabil nu-ți vor folosi In cazul in care blogul tău e mai degrabă un hobby.

In cazul in care ți-a fost spre ajutor articolul meu, Ofera un share către un prieten care Prezinta un blog un carte. Sau prezenta-l într-un grup unde se afla Iar alți cititori. Fie dacă tu ai alte sfaturi legate un alt asa cum să scrii o recenzie un alt exemplu carte ideala, spune-mi în comentarii.